top of page
kontejner.png

Tadeáš Mina Osorno | Magický tvor a jeho přelet krajinou

  • Obrázek autora: Be_on the Screen
    Be_on the Screen
  • 7. 5.
  • Minut čtení: 1

Aktualizováno: 27. 5.


Magický tvor a jeho přelet krajinou| animace

Tadeáš Mina Osorno | 12 let 


Pod vedením Mgr. Patrície Čmikové ve spolupráci s Muzeem Karla Zemana 


Práce je kompilací žákových děl a fantazií, přičemž během lekcí diskutujeme jak o hlubším záměru animací a tvorby, tak o praktickém zobrazování a využití v komerční sféře a v praxi obecně.

 

Animované dílo vzniklo za účelem rozvíjení fantazie a nápadů autora animace, hlubšího přemýšlení nad vizuální stránkou a zdokonalení se v technických dovednostech digitální a animační tvorby, aby bylo možné lépe a srozumitelněji zprostředkovat myšlenky širšímu publiku. V rámci projektu bylo diskutováno navrhování charakteru postavy z vizuálního i psychologického hlediska. Zvolená stylizace vycházela z žákových preferencí. Diskutovalo se o technickém hledisku animace i efektivním používání aplikace Procreate, včetně dynamiky pohybu a významu dynamiky pro vnímání pozorovatelem. Na kroužku Digitální malby a animace oživujeme nápady a konzultujeme převedení prací do digitální podoby, aby byla díla srozumitelná, vizuálně čistá a čitelná. Přitom ponecháváme otevřený prostor pro vlastní interpretaci, experimentování a také „porušování” pravidel s cílem posunout výtvarné vnímání obecně, včetně integrace hudby a audia. Práce je kompilací žákových děl a fantazií, přičemž během lekcí diskutujeme jak o hlubším záměru animací a tvorby, tak o praktickém zobrazování a využití v komerční sféře a v praxi obecně. Důležitou součástí kroužku je pravidelná diskuze o efektivním využívání digitálních médií a o tom, jak se vyhnout prokrastinaci. Tím, že je tvorba animace náročná, rozvíjí se dokončováním díla také trpělivost. Digitální médium přitom motivuje možností sledovat v reálném čase pokrok, kterého žák postupně dosahuje. Neméně důležitý je také sociální aspekt. Během lekcí probíhá jak individuální, tak skupinový dialog a žáci dostávají přiměřenou podporu jak v odborné oblasti, tak při využití získaných dovedností v jiných pracovních sférách i v osobním životě. 

 

 

bottom of page