Kroužek animace pod SVČ Helceletka | Podmořské závody
- Be_on the Screen
- 5. 5.
- Minut čtení: 2
Aktualizováno: 23. 5.
The Pressure Race
Tomáš Jančar | 11 let
Ta jedna ochranka
Anna Dundáčková | 11 let
Závod o chleba
Karolína Lemfeldová | 11 let
Želví závody
Kristýna Lemfeldová | 13 let
China town 2
Lukáš Popelka | 12 let
Podmořské závody | soubor animací
Pod vedením Mgr. Jany Podzemné | Kroužek výtvarka a animace | SVČ Helceletka | pobočka Domino v Brně
... krátký příběh, který se odehrává pod mořem.
Kroužek animace běží teprve první rok, učíme se základy takřka za pochodu. Pracujeme s minimální technikou (klasické tablety, dotyková pera, fotostojan s držákem na tablet, barevná led světla, 2 notebooky a 2 grafické tablety) a základním animačním softwarem v bezplatné verzi (programy Flipa Clip a Stop Motion). Podmořské závody jsou naším prvním kompletním projektem. Tematika podmořského světa mi přišla pro děti atraktivní a dobře výtvarně i dějově zpracovatelná. Děti měly vymyslet krátký příběh, který se odehrává pod mořem a účinkují v něm dvě hlavní postavy. Další postavy a rekvizity byly volitelné. Příběh měl mít jednoduchou zápletku vedoucí k rozuzlení a konci.
Inspirace a hledání nápadů
Děti byly vybídnuty k aktivnímu pátraní a sdílení filmů, literatury a příběhů, týkajících se tématu. které znají. Děti napadlo např. toto: Hledá se Nemo, Piráti z Karibiku, Ponyo z útesu nad mořem, Spange Bob... Inspirací pro scénu příběhu byly fotografie podmořských krajin a živočichů.
Tvorba rekvizit
Podmořskou scénu děti malovaly vodovými barvami na formát A4. Některé si zvolily nabízenou techniku se zapíjením barevných skvrn (brilantní barvy) a posypáním solí. Vznikaly zajímavé efekty. Postavičky pro animaci děti vyrobily z tvrdého papíru, na dotváření využily většinou fixy nebo pastelky. Některé části či končetiny jsme chtěli rozpohybovat, proto jsme některé postavičky rozdělil na menší části.
Výroba titulků
Součástí práce byla i tvorba jednoduchých titulků (název díla, autor, rok vzniku). Do práce s písmem se dětem moc nechtělo, proto jsme zvolili jednoduchou variantu psaného textu, který jsme později zařadili k animaci projektu.
Animace v programu Stop Motion
Animace probíhla postupně, děti se střídaly u stojanu na tablet.
Ozvučení
Bezplatná verze programu Stop Motion nám umožnila nahrání vlastních zvuků přímo při přehrávání animace. S možností pozastavení animace a dalšího pokračování v nazvučení. Děti tak byly nenásilně motivovány ke spolupráci ve skupince, kdy na ozvučení 1 díla pracovalo více pomocníků. Zvuky děti připravily šustěním různých materiálů, přeléváním a „nabubláváním” vody v nádobě, namluvením některých částí...