Žáci přípravného ročníku ZUŠ Slunná | Fantastické bytosti lesa – když malby ožívají
- Be_on the Screen
- 7. 5.
- Minut čtení: 1
Aktualizováno: před 13 hodinami
Fantastické bytosti lesa – když malby ožívají | gif
Renata Valošková | Sára Čechová | Jana Hope Rainbow Kožnarová | Elizabet Zapletalová | Agáta Lengálová | Olivia Elisabeth Šedinová | Alžběta Běloušková | Kryštof Čekal | Alexandra Krejčí| Karolína Walterová | 5–8 let
Pod vedením Anety Luňákové | ZUŠ Brno, Slunná
Tento proces ukazuje žákům, jak technologie mohou rozšířit možnosti jejich tvorby. Demonstruje, že propojení malby, digitálních nástrojů a animace přináší nový rozměr dětskému výtvarnému vyjádření.
Žáci z přípravného ročníku ZUŠ Slunná pod vedením Anety Luňákové se pustili do výtvarného projektu, ve kterém nechali ožít fantastické bytosti z lesa – konkrétně víly a elfy. Každý si navrhl svou postavu a namaloval ji vodovkami na formát A4. Aby bylo možné postavičky rozpohybovat, bylo potřeba dodržet určité zásady – například držení těla nebo umístění končetin.
Pro animaci jsme využili nástroj Sketch Metademolab, který s pomocí umělé inteligence dokáže rozhýbat statické postavy. Každý žák si zvolil pohyb, který jeho postava provede – podle toho, co mu dávalo smysl a co se k jeho postavě hodilo. Někdo zvolil mávání, jiný tanec, další chůzi. Součástí práce bylo také vytvoření pozadí – každý žák si namaloval vlastní les na formát A2 tak, aby ladil s jeho postavou a jejím pohybem. V aplikaci Canva jsme pak všechny prvky spojili do digitální koláže ve formátu prezentace. Výsledkem byly samostatné animované gify pro každého žáka a jedno shrnující video, ve kterém jsou všechny práce seřazeny podle věku – od nejmladších po nejstarší.
Tento proces ukazuje žákům, jak technologie mohou rozšířit možnosti jejich tvorby. Demonstruje, že propojení malby, digitálních nástrojů a animace přináší nový rozměr dětskému výtvarnému vyjádření.