top of page
kontejner.png

Vilém Kostříž |  IS-2 animace tanku 

  • Obrázek autora: Be_on the Screen
    Be_on the Screen
  • 7. 5.
  • Minut čtení: 2

Aktualizováno: 22. 5.


 IS-2 animace tanku | animace

Vilém Kostříž | 14 let 

 

Chtěl jsem udělat letadlo. Zjistil jsem ale, jak komplikovaný tvar jsem si vybral. Hledal jsem proto jednoduše tvarované vozidlo a našel jsem tank. Tanky mě v tu dobu začaly zajímat více něž cokoli jiného. V tomto období jsem také začal hrát hru War Thunder.

 

Už jako malý jsem byl fascinován technikou a tím, jak co funguje. Bavilo mě dělat vlastí stroje (většinou z LEGO Technic). Ve 3. třídě jsem se přihlásil do kroužku 3D modelování, kde jsme hlavně pracovali v programu Tinkercad. Ten mě velice bavil, ale přišel mi málo kreativní. V některých hodinách jsme pracovali i v jiném programu, v Blenderu. Zde jsme spíše dělali scupting a nic moc jiného. Když jsem se nudil a už jsem měl dodělanou svou práci, zadal mi učitel úkol, ať zkusím vytvořit animaci, jak prostěradlo padá na krychli. Tím mě seznámil s Blender Physics. Po dvou letech chození na kroužek jsem zapomněl na všechny zkušenosti s tímto programem. Ale o prázdninách 2024 jsem sledoval videa u babičky a narazil jsem na tutoriál: jak udělat odpadkový pytel v Blenderu, který mě zaujal jednoduchostí postupu. Řekl jsem si, že znalost tohoto programu opráším. Začal jsem sledovat tutoriály, které se věnovaly modelům, fyzice, modifikátorům nebo animaci, jeden za druhým. Rozhodl jsem se, že v Blenedru zkusím animaci se stroji. Chtěl jsem udělat letadlo. Zjistil jsem ale, jak komplikovaný tvar jsem si vybral. Hledal jsem proto jednoduše tvarované vozidlo a našel jsem tank. Tanky mě v tu dobu začaly zajímat více něž cokoli jiného. V tomto období jsem také začal hrát hru War Thunder. Zkoušel jsem tanky převést do Blenderu, ale marně. Nakonec jsem narazil na youtubera, který tankové animace dělal už dlouho, a začal jsem se učit. S tutoriály po ruce a 3D modelem ve War Thunderu jsem se dal do práce. Vytvořil jsem tři tanky bez jakékoli fyziky, takže neměly odpružení, fyzické pásy nebo otočné hlavy. Pak jsem se rozhodl udělat to pořádně. Na svůj první fyzický model se vším všudy jsem si vybral Sovětský IS-2 (1944). Po prvním týdnu jsem měl funkční odpružení a model podvozku. Pásy byly oříšek a myslím, že mi trvalo asi 2 týdny, aby vypadaly rozumně. Za týden jsem měl hlavu a základní detaily. Veškeré poklopy jsou otevíratelné a funkční tak, jak by měly být. Veškeré periskopy a detaily jsou též vymodelovány. Po zhruba měsíci práce jsem se rozhodl na první testovací animaci odpružení. Přidal jsem světlo, kameru a hrbolatý terén a bylo to. To je přesně ta animace, jednoduchá a funkční. O této soutěži jsem se dozvěděl nedávno. Zkusil jsem dodělat co nejvíce, pracuji s tím, co mám. Na animaci budu však dále pracovat.  

 

bottom of page