top of page

Všechny vydané články a další obsah webu v chronologickém pořadí


Metafora a dialog v galerijních animacích
Text propojuje tři části. První analyzuje současné dílo Eda Atkinse, které spojuje obraz a hudbu a intenzivně pracuje s metaforou. Druhá...

Kateřina Dytrtová


Možnosti uplatnění vizuálního humoru ve výtvarné výchově
Výzkumná studie si klade za cíl objasnit pozitivní účinky humoru na proces učení studentů oboru výtvarná výchova a kultura se zaměřením...

Monika Plíhalová


Tyflografika | Recenze publikace věnované reliéfní grafice a její roli v životě osob se zrakovým postižením
RŮŽIČKOVÁ, Veronika & Kateřina KROUPOVÁ. Tyflografika | reliéfní grafika a její role v životě osob se zrakovým postižením . Olomouc: VUP,...

Petr Kukal


Konceptová analýza edukačního programu s prvky objektového učení
Obr. 1 Z programu ke stálé expozici Příroda Olomouckého kraje Vlastivědného muzea v Olomouci; foto archiv autorky Následující text je...

Monika Dokoupilová


Be on the Screen | Mezinárodní přehlídka digitální tvorby mladých
Katedra výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ve spolupráci s Českou sekcí INSEA a zahraničními partnery...

Redakce


Prohlášení zástupců vzdělávacích oborů hudební a výtvarná výchova z mezioborového pracovního setkání
Otevřený dopis ministru školství ze 17. října 2022 prof. JUDr. Vladimír Balaš, CSc. Mgr. Jan Mareš, MBA Mgr. Jaromír Beran PaedDr. Michal...

Redakce


Připomínky České sekce INSEA k Hlavním směrům revize
Připomínky České sekce INSEA k Hlavním směrům revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání z 10. 4. 2022 Úvodem Česká...

Petra Šobáňová


Celostátní přehlídka výtvarných prací dětí a mládeže NIPOS ARTAMA
Přehlídku z pověření a za finanční podpory Ministerstva kultury a pod záštitou ministra kultury pořádá Národní informační a poradenské...

NIPOS ARTAMA


Mezinárodní projekt byl završen přehlídkou dětského výtvarného projevu a zahraničními mobilitami
Zpráva informuje o průběhu mezinárodního projektu a Národním kole mezinárodního bienále figurální kresby a malby dětí a mládeže |...

Redakce


Narativ o narativu – česká zkušenost
Pojem narativ zahrnuje mnoho variant a odstínů. Jedním z nich je reflexe – schopnost narativu nahlížet na sebe sama a tvořit tím narativ...

Jan Slavík & Kateřina Dytrtová


Vliv nových médií na klasické narativy výtvarné výchovy
Narativy výtvarné výchovy – stejně jako i narativy jiné – jsou součástí řádu panujícího diskurzu, a jsou tedy proměnlivé a dobově a...

Petra Šobáňová & Jana Jiroutová


Relevance Jungových psychologických typů pro hudební recepci a výchovu
Carl Gustav Jung svými analýzami nevědomých procesů dalece překročil rámec psychoanalýzy, a to také svou koncepcí psychologických typů,...

Martina Stratilková


Prostor pro krajinu v současné výtvarné výchově
Článek se zabývá možnostmi tvůrčí práce s krajinou v současné výtvarné výchově. Text cílí především na vytvoření přehledného a...

Karel Řepa & Aleš Pospíšil


Špecifická funkcia verejného priestoru vo vzťahu k umeleckej produkcii
Príspevok sa venuje téme verejného priestoru ako platforme pre umeleckú produkciu. V krátkosti porovnáva umelecké inštitúcie a verejný...

Tomáš Timko


Mukumú: Recenze
ŠAVLÍKOVÁ, Lucie a BAŠTANOVÁ, Pavla: Mukumú. Praha: Argo, 2020 Psát na podzim 2021 jakoukoli reflexi rok staré knihy Lucie Šavlíkové a...

Petr Kukal


Recenze: Škola ako laboratorium moderného života.
K reforme umeleckého školství ve strednej Európe (1900–1945) U příležitosti 90. výročí založení Školy uměleckých řemesel v Bratislavě a...

Silvie Novotná


Pandemie koronaviru jako příležitost pro pedagogické inovace
Výzkum didaktických prostředků muzeí umění a galerií Zpráva informuje o probíhajícím výzkumném projektu Pandemie koronaviru jako...

Kateřina Mesdag


Quo vadis, české kurikulum? | Na okraj procesu revizí rámcového vzdělávacího programu pro ZV
Vstupní text nového čísla časopisu Kultura, umění a výchova připomíná podstatné události roku 2021, zejména zavedení nově upraveného...

Petra Šobáňová
Ostrov zítřejšího dne
Článek z pera vedoucí redaktorky objasňuje obsahové zaměření nově vznikajícího časopisu Kultura, umění a výchova a představuje čtenářům...

Petra Šobáňová


Tvorba jako způsob poznávání ve výtvarné výchově
Stať se věnuje expresivní tvorbě jako předmětu výzkumu a teorie ve výtvarné výchově v kontextu jiných expresivních oborů. Usiluje o širší...

Jan Slavík


Nevítaný host
Editorial z pera vedoucí redaktorky představuje aktuální číslo časopisu Kultura, umění a výchova a zmiňuje nevítaného hosta, jehož...

Petra Šobáňová


Konkrétní poezie a její (post)digitální obdoby (dokončení z minulého čísla)
Konkrétní poezie se dnes na mezinárodní umělecké scéně opět těší značné pozornosti, což dokládá množství výstav a publikací, ale rovněž...

Jakub Guziur


Konkrétní poezie a její (post)digitální obdoby | 1. část
Konkrétní poezie se dnes na mezinárodní umělecké scéně opět těší značné pozornosti, což dokládá množství výstav a publikací, ale rovněž...

Jakub Guziur
bottom of page



