top of page
12014
Kultura, umění & výchova
ročník 2, číslo 1, rok 2014

Petra Šobáňová
Péče o paměť
Úvodní text jarního čísla našeho časopisu se zamýšlí nad tématy, která přinášejí autoři jednotlivých článků: nad důležitostí tradice a...
29 zobrazení


Slávka Kopčáková & Eva Kušnírová
Ochrana kultúrneho dedičstva ako kurikulárny problém
študijnej disciplíny a školského predmetu umenie a kultúra V príspevku sumarizujeme modely výchovy k ochrane hmotného i nehmotného...
107 zobrazení


Silvia Rajčanová
Osvetová funkcia reprodukcie – vnímanie originálu a jeho podmienenosť reprodukciou umeleckého diela
Témou príspevku je rastúca (s)potreba obrazových reprodukcií umeleckých diel a ich vplyvy na svet umenia. Po stručnom predstavení vývoja...
127 zobrazení


Katarína Sokolová
Téma výchovy umením k umeniu ako neexistujúci problém
Príspevok reflektuje súvislosti medzi umením a vzdelávaním ako relácie vzájomne sa determinujúcich sfér kultúrneho praktizovania. Autorka...
147 zobrazení


Miriam Uhrinová & Katarína Hláčiková
Spolupráca školy a múzea z pohľadu učiteľov primárneho vzdelávania
Pri rozvíjaní kultúrnej gramotnosti je v dnešnej dobe potrebné hľadať nové stratégie vzájomnej spolupráce múzea so školou. Jednou z...
153 zobrazení


Tomáš Drobný
Kulturní dědictví a paměťové instituce z pohledu muzejní pedagogiky
Příspěvek je zaměřen na mezioborové vztahy muzejní pedagogiky a dalších oblastí ochrany kulturního dědictví a obhajobu školní výuky...
179 zobrazení


Patricia Biarincová
Aktuálne hodnoty ľudovej kultúry vo vzdelávaní
Predkladaný príspevok približuje inovatívny prístup kreatívneho rozvíjania výtvarného myslenia, cítenia a tvorivosti žiakov na hodinách...
33 zobrazení


Jiří Hanuš
Výtvarné aspekty detailu v architektuře
Architektura je nedílnou součástí (nejen) vizuálního světa a lidské existence. Její pozice se rozpíná mezi funkcí utilitární a uměleckou....
174 zobrazení
Odborný recenzovaný časopis Kultura, umění a výchova, ročník 2, číslo 1, rok vydání 2014. Editorka: Petra Šobáňová
Toto číslo bylo publikováno 3. 5. 2014. ISSN 2336-1824
bottom of page